Testy roweru po wyposażeniu go w silnik - 13.04.2010

Przełom marca i kwietnia to czas, w którym rower "otrzymał" chiński, jednobiegowy silniczek spalinowy o mocy ok. 2.2kW i pojemności 80ccm (tak przynajmniej podawał sprzedawca :) z manualnym sprzęgłem. Montaż silnika wymagał przeróbki ramy, aby silnik mógł być umieszczony we właściwym miejscu. Po instalacji testowałem rower na wrocławskich ulicach (oczywiście rower w wersji pojedynczej-drogowej, po odkręceniu prowadnic "kolejowych"), gdzie bez problemu uzyskiwałem prędkość prawie 40 km/h (na więcej się nie odważyłem, zwłaszcza że silniczek jest na dotarciu i nie powinno się jeździć szybciej niż 25-30 km/h). Po pomyślnych testach nadszedł czas na sprawdzenie wersji kolejowej.

W tym celu wraz z kolegą Markiem pojechaliśmy w Góry Sowie, by sprawdzić, jak rower będzie się zachowywał w ekstremalnych warunkach (wzniesienia). Bez większych problemów (nie licząc paru standardowych wykolejeń) przejechaliśmy odcinek Bystrzyca Górna - Jugowice (pod górkę osiągaliśmy prędkość 20 km/h), po czym wróciliśmy do Bystrzycy, poprawiając po drodze wzajemne ustawienie połączonych ze sobą rowerów. Prędkość osiągana przez pojazd na równi stacyjnej to min. 27 km/h.

Film ze stacji Jugowice:

 

Galeria zdjęć:


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Kliknij aby powiększyć


Generated by JAlbum 6.5