Testy roweru po wyposażeniu go w silnik - 13.04.2010
Przełom marca i kwietnia to czas, w którym rower "otrzymał" chiński, jednobiegowy silniczek spalinowy o mocy ok. 2.2kW i pojemności 80ccm (tak przynajmniej podawał sprzedawca :) z manualnym sprzęgłem. Montaż silnika wymagał przeróbki ramy, aby silnik mógł być umieszczony we właściwym miejscu. Po instalacji testowałem rower na wrocławskich ulicach (oczywiście rower w wersji pojedynczej-drogowej, po odkręceniu prowadnic "kolejowych"), gdzie bez problemu uzyskiwałem prędkość prawie 40 km/h (na więcej się nie odważyłem, zwłaszcza że silniczek jest na dotarciu i nie powinno się jeździć szybciej niż 25-30 km/h). Po pomyślnych testach nadszedł czas na sprawdzenie wersji kolejowej.
W tym celu wraz z kolegą Markiem pojechaliśmy w Góry Sowie, by sprawdzić, jak rower będzie się zachowywał w ekstremalnych warunkach (wzniesienia). Bez większych problemów (nie licząc paru standardowych wykolejeń) przejechaliśmy odcinek Bystrzyca Górna - Jugowice (pod górkę osiągaliśmy prędkość 20 km/h), po czym wróciliśmy do Bystrzycy, poprawiając po drodze wzajemne ustawienie połączonych ze sobą rowerów. Prędkość osiągana przez pojazd na równi stacyjnej to min. 27 km/h.